fredag 1 januari 2016

53. Välkommen till ett nytt år

Jag gav ingen uppdatering efter första dagen tillbaka på jobbet. Det har gått bra, varit lite ångestladdat att vara tillbaka eftersom jag insett att jag inte vill vara där men samtidigt är det lite lättare att vara där när det bara är tillfälligt. Får träffa några av mina saknade kollegor som jag tycker mycket om. Det är bra betalt så försöker tänka på det. Ska faktiskt in och jobba extra på söndag, det är 200% vilket jag inte tackar nej till. 

Julen var fantastisk på många sätt. Dels att vända hem och få umgås med familj under en sådan mysig tid är underbart. Ätit gott, druckit gott, spelat spel och inte tänkt så mycket på skolan. Vilket jag har lite ångest för nu samtidigt som jag alltid sagt att ångest inte fyller någon funktion så det är bara att blicka framåt. 

Gårdagen var riktigt härlig. Jag och Jens åkte till Finspång och firade nyår med Jens två barndomsvänner och deras tjejer och barn. Blev en rätt lång dag, efter en relativt tidig middag och barnen somnat så spelade vi spel. Dels musikquiz och gamla klassiska Cluedo som jag är sugen på att köpa. Vi spelade även "när då då" som också var kul. Vi satt uppe till kl 4 och var uppe vid 9 imorse. Var vaken en stund tidigare och har haft svårt att sova så är lite seg idag. Blir inte så många knop här. Lämnade lägenheten jag och Jens fått låna och tog spårvagnen till mamma som drog till hennes vänner så beställde en pizza och sitter och slötittar på tv. Tänkte försöka läsa något kapitel i en av böckerna för skolan. Blir väl även På Spåret ikväll. En skön nyårsdag, som hade varit perfekt om jag haft min kärlek hos mig men man kan inte få allt i livet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar