söndag 20 december 2015

52. Fjärde advent

Fyra dagar kvar till julafton och det har varit mer än 10 grader idag. Det känns lite märkligt, en får anstränga sig för att känna lite julkänsla. Idag var jag förbi hos mamma på mat och adventsfika. Tittade på en film också innan jag vandrade till mitt och Jens tillfälliga hem. Vi får låna en lägenhet av en bekant fram till nyår, mycket uppskattat att få vara lite själva. Lägenheten ligger på promenadavstånd till mitt jobb vilket känns bra eftersom jag inte har någon cykel. Dock är Jens ledig två dagar nu så jag får låna hans då. Ska bli spännande att hoppa in och jobba igen, har inte jobbat sen innan min semester i somras. Kan inte säga att jag längtar efter att komma dit, till lagret, och köra truck men lite kul ska det bli att säga hej till kollegorna. Får väl se hur mör kroppen blir också efter dessa dagar när den är så ovan vid fysiskt arbete. Återkommer imorgon med besked om hur kul eller trist det var imorgon när jag slutat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar