torsdag 10 december 2015

50. Torsdagstenta och tentafest.

Satte klockan på 6 imorse, trodde jag skulle vara riktigt trött och känna att huvudet inte vaknat ännu men när alarmet ringde så kände jag mig rätt pigg. Försökte behålla lugnet ända tills vi kom till huset vi skulle skriva tentan i, när jag gick och ställde mig i kön in till klassrummet och när jag fått komma in och sätta på mig en plats och invänta själva tentan kände jag mig lite nervös. Vad skulle komma? Tänk om det var en fråga på något jag inte läst in mig på? Oron försvann ganska fort efter att jag läst tenta-frågorna och insåg att det var precis samma frågor som fanns på den exempeltenta vi tidigare fått titta på. De frågorna hade jag besvarat hemma i mitt block så det gällde bara att komma ihåg vad jag skrivit och så var jag klar, på 1h och 15 min. Rörde inte ens min matsäck. Lämnade salen med en skön känsla i magen, nu hoppas vi också att det räcker till godkänt.

Efteråt gick jag tvärs över gatan till Actic och körde lite kondition, intervaller. Skönt!
Nu har jag precis ätit en matlåda från igår, hade precis Kelly från klassen här som klippte av mina toppar, supertacksamt. Ska invänta att tvätten torkar så jag kan bege mig på förfest med ett par folks, ikväll har vi hyrt våran studentpub för att fira av tentan med delar av klassen!

På återseende.


1 kommentar: