söndag 6 december 2015

49. Avsaknaden av adventsmys

Ser människor lägga upp bilder på deras nybakade julgodis, pepparkakor och lussebullar. De lägger upp bilder av sina adventsljusstakar där två ljus lyser. Själv har jag inte ens satt upp min adventsstake. Jag har heller inte fikat idag. Förra veckan fick jag adventsfika hos mamma, och jag hoppas på en liten adventsfrukost nästa söndag hemma hos mamma innan jag åker tillbaka till Kalmar. Önskar att jag hade mer juligt här hemma. Har två julstjärnor (blomman), två tomtar, en stående julstjärna (lampan) och en som ska hänga som jag måste köpa lampa till först. Har ingen julkänsla hemma hos mig. Har inte så mycket dels för att jag inte är här över jul och nyår ändå men mest för att jag inte vill lägga pengar på det när jag försöker leva på en studentbudget. Den spricker ändå på grund av alla resor fram och tillbaka till Norrköping men det är bara nu. Efter nyår när jag kommer tillbaka till Kalmar blir jag kvar ett tag, inga besök titt som tätt till Norrköping. Åter till julkänslan. Nästa år hoppas jag kunna gå all in med balkongbelysning och en gran i vardagsrummet. Längtar redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar