torsdag 3 december 2015

47. Torsdag med yoga och studier

Började dagen med ett pass yoga, testade första gången igår eftermiddag efter att ha testat på en gång för otroligt många år sen. Tycker att det är lite svårt med vissa ställningar och övningar mest för att jag inte är så smidig. Men hoppas det kommer kännas bättre när jag gått ett tag. Efter passet gick jag till biblioteket där Kajsa och hennes kille redan satt och pluggade varsin grej. Har suttit sen dess och försökt komma framåt bortsett från en lunchpaus och lite småpauser med annat snack. Har tenta om en vecka och jag är lite nervös. Kommer plugga varje dag fram tills dess. Är rätt så skönt att vara på biblioteket, kommer hemifrån och kan fokusera lite bättre och när jag är klar för dagen så kan jag förhoppningsvis koppla bort böckerna och bara göra något annat, se en film. Måste hitta tid att bara vara om man är effektiv under dagen och faktiskt gör något vettigt med studierna. Kan inte sitta 24/7. Det känns så mycket lättare att fastna då, att börja pilla med telefon, surfa på datorn, gå och göra något annat. Längtar som vanligt efter att tentan är skriven och håller tummarna för att jag blir godkänd. Nu ska jag sitta en liten kort stund till, sen tänkte jag bege mig hemåt och ta en löptur- rensa huvudet lite efter den här dagen. Kajsa och Adam skulle äta chips ikväll pratade de om, kanske att jag poppar lite popcorn. Torsdagsgott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar