söndag 3 januari 2016

54. En söndag i januari

Gick upp halv sju imorse för att hoppa in och jobba lite extra för en god slant. Var länge sen jag gick upp så tidigt men det gick bra, slocknade dock till lite i soffan tidigare ikväll. Hade planerat att plugga lite men har inte läst så mycket. Blir lite besviken på mig själv men försöker inte få panik. Någon gång ska jag väl lära mig att fördela tiden bättre och hitta rutiner för plugget. Ska inte vara för hård mot mig själv. 

En typisk Maria-grej imorse när jag fick låna mammas cykel till jobbet. Hon sa till mig att jag skulle ta det lite försiktigt för det kunde säkert vara halt ute. Det första jag gör när jag ska svänga ut på trottoaren är att cykla där det brukar vara gräs men nu är ett vitt täcke av snö och tydligen jäkligt halt. Känner hur cykeldäcken inte greppar utan glider och jag landar i backen. Dock hade jag inte så hög fart så kändes mer som jag lades ned. Märkte senare på jobbet att jag hade blåmärken på underarmen som jag landade på. Klantsson. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar