torsdag 7 januari 2016

55. Tankar på en buss

Är på väg hem till Kalmar. Det har varit blandade känslor inför detta, vid ett tillfälle tänkte jag på hur livet kunde varit om jag fortsatt på mitt jobb, levt mitt liv i Norrköping och låtit det rulla på. Men sen insåg jag hur kul jag tycker det är att studera, att jag inte har så mycket pengar att röra med mig som innan är ingen stor grej. Det är väl nyttigt om något att inte bara spendera utan eftertanke. Älskar att leta extrapriser i reklambladen, (har blivit min mamma som när vi var små och skulle storhandla besökte och handlade i säkert tre matbutiker). Det har i alla fall varit otroligt härligt att vara med familjen och träffa lite arbetskamrater som jag tycker om, klart härligt att få in några extra slantar efter att ha jobbat några dagar. Men mest härligt att bara ha varit. Uppskattat att träffa de närmaste när man inte längre ses så ofta. 

Ska bli skönt dock att komma hem, till min lägenhet. Där jag har allting jag behöver. Längtar efter min vinterjacka och mina vinterskor jag lämnade kvar eftersom jag inte trodde på att vintern skulle komma. Det var många plusgrader när jag åkte och så långt man såg då inte skulle bli några minus. Tji fick jag. Skönt också att slippa leva i en resväska. Ska bli kul att träffa mina nyaste kompisar jag lärt känna i Kalmar, bra folk som jag verkligen klickat med. Har dessutom fått bilder på att det snöat i Kalmar också så hoppas att det ligger kvar några dagar så jag får njuta av ett vitt landskap, älskar snö! Älskar att gå promenader i kylan när man är ordentligt klädd och kinderna blir alldeles rosiga, så går man hem och dricker något varmt eller tar ett varmt bad. Ska bli mys. 

Nu ska jag återgå till att plugga inför seminariet imorgon. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar