söndag 10 januari 2016

56. En söndag som försvann

Ja, ibland känns det sannerligen som att dagar bara rinner iväg.

Planen med den helgen var att plugga. Jag skulle läsa en av böckerna till hemtentan och läsa igenom de kapitlen vi blivit tillsagda att fokusera på i de andra två böckerna. Jag läste alla kapitlen innan och kring jul så tänkte ögna igenom de för att jag inte kommer ihåg helt vad som stod. Men- har inte ens läst ut den första boken just nu. Bra disciplin. Låg dock och läste ganska många sidor efter att jag vaknat vid halv tolv. Sen har jag kikat på längdskidorna, ätit lite mat, gått på ett styrkepass på gymmet och lagat middag. Imorgon kommer hemtentan ut och vi har en vecka på oss, till nästkommande måndag men jag har en förhoppning om att jag ska lyckas skriva klart den till på fredag så jag kan njuta av en ledig helg. Vi får se hur bra det går när jag inte riktigt läst allt.

Dock har jag känt mig lite effektiv idag när jag lade ut ett meddelande i en facebookgrupp om att jag söker böcker till nästa kurs och lyckats skrapa ihop fyra av de fem jag sökte. Betydligt billigare än om jag beställt de. Jag tror dock att två av böckerna kan vara den näst senaste upplagan av så jag håller tummarna för att det ska räcka. Det står alltid senaste upplagan i kurslistan vi går efter men hittills har det fungerat jättebra med äldre böcker också så vi får hoppas på det nu med.

Ska väl hoppa in i duschen nu och därefter försöka läsa lite mer i "Socialpolitiska klassiker", har läst 90 sidor och den är på 220 så lite kvar. Det är bara att mata!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar