torsdag 28 januari 2016

64. När jag inte längre hade tur

Jag har tappat min telefon otaliga gånger och inget har hänt. Inget. Har. Hänt. Igår när jag var ute skulle jag ta upp telefon ur jackfickan och tappar greppet om den varpå den landar i asfalten med framsidan neråt. Jag tänkte, som vanligt efter att den ramlat i backen, undrar om det blev något nu. Ha ha, det blev allt något. Den är i princip obrukbar. Om jag scrollar är risken stor att jag skär mig i tummen så undviker det. Tur i oturen är att jag i helgen beställde en ny telefon, dock kommer den dröja då den ska skickas långväga. Men klarar mig förmodligen tills dess.

Gårdagen var super! Drog hem till Kajsa som bjöd på linsbiffar med jättegod sallad till samt en kall sås och baguetter (att hon hade köpt glutenfria till mig --> varm i hjärtat. När man är van vid att människor i sin omgivning glömmer bort eller inte gör den ansträngningen blir jag så glad när någon får mig att känna mig som vem som helst som inte har en allergi). Sen satt vi och spelade kortspel, åt snacks och drack innan de flesta av oss drog ut till Sjösjukan och hängde tills det stängde- då tog jag en taxi hem. Riktigt härlig kväll, jag tog det lagom lugnt, slutade dricka i tid osv för att jag bestämt med Anna att ses på UB och plugga i förmiddags vilket gick bra.

Nu ska jag duscha efter träning och se till att äta. Kanske läsa lite i min juridik-bok inför seminariet imorgon och till sist bara chilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar