måndag 11 januari 2016

57. Ett minne jag fann häromdagen

Klickade in på gamla inlägg i bloggen. Ett år började jag skriva en lista jag hittat på någons blogg, med inlägg för 30 dagar, där en av dagarna var "ett ögonblick". Jag skrev detta: 

Jag kommer att tänka på i maj 2008 när Jens kom hem från Åre, han hade varit borta i nästan ett halvår och gjort en säsong. Jag och han var inte tillsammans då men vi hade en kort historia sen innan (jag var olyckligt kär) och var någorlunda vänner. Han hade varit fysiskt borta så länge att jag blivit övertygad om att mina känslor var obefintliga när han kommit hem och vi skulle mötas upp på stan och hänga. 

Så går jag, något nervös eftersom vi inte setts på så länge, neråt Drottninggatan och spanar efter om jag kan se honom där vi bestämt träff. Och mycket riktigt, där får jag syn på honom och det finns ingen hejd för hur blodet rusar i kroppen. Och hjärtat slår. Han står där med sin sköna kalufs och skinnjackan slängd över axeln och jag förstår att jag är såld. Jag kommer aldrig "komma över" den killen.

Värmen i kroppen när jag läser om det och minns det. Och att jag till slut fick honom, och har varit tillsammans med honom i sju år. I helgen kommer han och hälsar på i en hel vecka. Att tänka på hur mysigt vi ska ha det är min motivation när jag nu skriver hemtentan i veckan. Shit vad jag älskar honom fortfarande, my person.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar