lördag 2 april 2016

94. Tomheten efter ett häng

Har kommit hem och landat lite efter vistelsen på Gränsö spa, känns så tomt och ensamt. Lite vemodigt. De här två dagarna har i alla fall varit kanon! När vi checkat in på hotellet och gått in på rummen upptäckte vi att vi hade fått en flaska bubbel på kylning med ett fruktfat. Vi tänkte att de kanske gjort fel och när vi frågade om det och om det kostade sa de att det var en hälsning från Andreas, det är Annas kille. Så gullig gest, när hon ringde och tackade sa han att vi haft mycket i skolan och förtjänade det. 
Efter den glada överraskningen gick vi till slottet på afternoon tea där jag blev positivt överraskad att de löste min glutenintolerans på ett bra sätt och jag kände mig lite bortskämd med en smörgås med skagenröra och en med ost, skinka och grönsaker. Dessutom fick jag en pannacotta med rabarberkompott, en kanelbulle och en munk. Sedan hängde vi i spa't några timmar innan vi skulle på middag, en trerättersmiddag som var mycket god. Jag valde anklever, torskrygg och ostbricka. Kände mig helt proppfull och hade en liten graviditets-mage en stund. Somnade gott och mådde bra imorse, bara lite trött. Åt en god frukost och hängde lite till i spa't innan vi checkade ut och bilade hem. Så nöjd, och glad att resten av tjejerna är nöjda och vill åka tillbaka dit. 

Och nu sitter jag och funderar på vad jag ska hitta på. Kanske testa en löptur och få lite endorfiner, solen skiner i Kalmar. Sen håller jag på med Stalker av Lars Kepler så den blir det nog några sidor av också och eventuellt en film. Mysig lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar