torsdag 14 april 2016

98. Dagarna som passerade

I fredags kom Jens och imorse åkte han hem - nästan en hel vecka fick jag med honom. I fredags skålade vi i champagne för mitt VG, och åt lite räkor och annat gott till. Sedan lagade vi en rätt från min matkasse som jag hade förra veckan. Beställde den glutenfria kassen med 5 middagar för 2 personer från City Gross men fick en för 4 personer eftersom de gjort fel vilket resulterat i att jag på fredagen när Jens kom bara lyckats laga 2/5 middagar sen måndagen då jag fick den.

Under lördagen gick vi till Olearys för att se matchen mellan Häcken- IFK Norrköping som vi vann vilket satte nivån på humöret för resten av kvällen. Vi gick vidare till Satan i gatan där jag åt en otroligt god risotto och drack en torr cider innan vi gick hem och myste. Resten av dagarna har vi gått flertalet promenader i solskenet, ätit gott, unnat oss någon öl/cider eller ett glas vin, kollat på film och även betat av en hel del avsnitt av Daredevil på Netflix. Igår avslutade vi med en bio på Saga där vi såg Djungelboken som var jättebra!

Trodde att jag skulle klara mig från ledsamheten i att säga hejdå till Jens när jag gick till skolan imorse men när jag kom hem vid lunchtid så gick det inte att helt stoppa den klump i halsen som blev till rödgråtna ögon. Det är fascinerande att jag inte kan hantera omställningen. Hoppas dock att jag ska vänja mig kvickt igen med livet här utan min kärlek tätt intill. Är otroligt tacksam att han hälsar på mig så ofta han kan och känner mig glad över dessa dagar ihop.

Nu blir det fokus på plugget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar