söndag 17 april 2016

101. Saker jag tänkt idag

- Varför går så många människor på vänster sida av vägen, när det inte finns skiljelinje mellan cyklist och gångtrafikant. Jag tänker att vi har högertrafik här i Sverige sedan 1967, så jag förstår inte varför många fortsätter gå på vänster sida. Jag gick runt Stensö i förmiddags och idag var det ovanligt mycket människor längs stigen eftersom Korpen har tipspromenad varje söndag. Så jag blev väldigt varse detta fenomen, att människor går och springer på vänster sida. Jag fattar inte!

- Vädret är så upp och ner, är det alltid det? Varför tänker jag på det nu? Det kan inte bestämma sig för om det ska vara en solig dag, en regnig dag, en grå dag. Det blir en blandning helt enkelt. En sak som är säker är att det alltid blåser. Jämt. Det blåser alltid motvind. Vilket håll jag än ska, motvind eller sidovind. Aldrig medvind. Aldrig.

- Jag älskar IFK Norrköping. Det har jag inte alltid gjort. Jag minns när jag gick på några matcher för snart 10 år sen för att den hyresförening mamma bodde hos gav bort ett antal biljetter till sina hyresgäster. Men jag kunde inget egentligen om IFK då, jag bara tyckte det var roligt att titta på fotboll och jag höll på IFK för att det är min stads lag. Sen jag träffade Jens som är en riktig fotbollsfantast så kom jag in i kärleken till dem, vågade ställa dumma frågor till honom när vi tittade på matcher och lärde mig mer om sporten. Och nu älskar jag det, och mitt IFK (även om jag valde att missa andra halvlek i dagens match när vi mötte AIK för att gå på mitt power pass som jag alltid kör på söndagar).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar