lördag 16 april 2016

100. Om en händelsefattig dag

Såhär har min lördag sett ut: Vaknade mellan 6 -7, låg och drog mig ett tag innan jag gick upp och gjorde frukost klockan 8 som jag tog med mig till sängen framför "making a murderer" på Netflix. Bestämde mig för att cykla bort till Actic och köra ett spinningpass klockan 10 och när jag kom hem gick jag igenom nästa veckas gruppträning på gymmet för att skriva ner i min almanacka vilka jag planerar att gå på. Sen gjorde jag lunch och tittade på flera avsnitt till av netflix-serien som jag bara har ett avsnitt kvar av nu. Var precis ute en kort promenad för att lägga ett litet kort i en postlåda och nu är klockan strax halv fem.

Den här dagen känns sådär tråkigt lång som den kan göra när jag egentligen inte gör något. När jag jobbar på mitt lager i Norrköping känns lördag och söndag ofta så korta för att jag längtar efter lite ledig tid, nu har jag hur mycket ledig tid som helst men inte så mycket att fylla den med. Den här kursen vi läser nu är rätt så luftig i schemat, nu i veckan hade vi en föreläsning. Nästa vecka har vi ett seminarium. Veckan därpå är det åtminstone tre dagar med föreläsningar (2-timmars men ändå) men därefter är det en hel vecka som inte har någon aktivitet. mycket tid. Vi har en salstenta i början på juni som vi så klart behöver läsa en hel del böcker inför men jag hade inte haft något emot att ha ett litet extra-jobb några timmar i veckan. Funderar på att kika på det till hösten, tror det kan vara nyttigt att få in något annat att fokusera på emellan studierna medan jag bor själv och inte har min Jens att ha vardag med.

Den här dagen dock, det blir nog inte roligare. Ska köra andra passet i en "30 days of yoga" som jag tänkt köra ända sen Kajsa tipsade om den för en tid sen. Nu kom jag äntligen till skott och började så får vi se om jag blir något smidigare och kan och vill fortsätta få in yoga efter att utmaningen är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar