måndag 28 mars 2016

92. Lite egentid i hemstaden

Det är måndag kväll och jag sitter och tänker på helgen som gått.  Det har varit en fullspäckad helg. Middagen i fredags hos min lillasyster var supergod och väldigt härlig. Pratade så mycket att vi glömde bort att spela sällskapsspel som jag hade längtat efter.
Under lördagen blev jag bjuden på lunch hos mamma med systrarna innan jag mötte upp Sara, vi hade inte hörts på flera år men när vi umgicks var hon min bästa vän. Kallade henne stjärnan. Blev så glad när jag fick ett meddelande av henne där hon frågade om vi skulle ses nästa gång jag var i Norrköping. Vi åt musslor på Enjoy och drack några glas vin och pratade, om allt. Det är en härlig känsla, att träffa någon man stått så nära och efter några års tystnad fortfarande prata med som om det är sin bästa vän.

Igår tog jag en efterlängtad löptur innan jag promenerade bort till mamma för att äta ägghalvor och sillmackor, samt det jag längtat efter mest - våfflor med grädde och sylt. Strax därpå mötte jag upp Jens som fick sluta tidigare så gick vi till Ica och handlade innan vi gick hem och lagade god middag och avslutade med en film i sängen. Idag tog jag bussen ut till Rebecka och Robban för en lunch, vi gick en långpromenad i solen i deras trakter innan jag tog bussen tillbaka till stan. Väl här mötte jag Madeleine och Daniel för en premiärglass på Halvars glasskiosk som öppnade igår för säsongen. Halvars som jag jobbade på några somrar, där jag även lärde känna både Sara och Magda. Avslutade dagen med en té hos lillasyster och nu halvligger jag i soffan hos Jens föräldrar (som är på Öland sen i fredags). Tänkte göra några toast och se på någon serie. Inväntar Jens som jobbar stängning, ska försöka hålla mig vaken tills dess. Imorgon far jag tillbaka till Kalmar så försöker njuta av varje timme med Jens innan jag åker.

Känner att jag hunnit med en hel del dessa dagar, känns bra eftersom det kanske dröjer till nästa gång jag åker hit igen. Dock inte långt kvar tills jag "flyttar hem" över sommaren. 3 juni har jag sagt. Bara två månader kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar