onsdag 9 mars 2016

84. Ett mysigt dygn med kärleken

Tog bussen upp till Västervik igår och mötte min bästa vän och kärlek. Vi tog en snabb "lunch" på Espresso House innan vi gick de 4 km till Gränsö slott för att checka in och hänga på spa't. Det var alldeles underbart om jag ska vara ärlig. Det var bara två andra par där och det kändes aldrig som att man var i vägen för någon. 
Det fanns ett relaxrum, ett "sinnenas rum" där det skulle vara tyst, en torrbastu, ångbastu, bubbelpool, en fyrkant i golvet någon meter djup med kallt vatten, en större bassäng, en varm källa utomhus som låg på 38 grader, ett beach-house vid vattnet med torrbastu och stege ner i havet där vi faktiskt doppade oss två gånger. Det var kallt men en riktigt härlig känsla, lite renande. Kan verkligen tänka mig bli en sådan som badar bastu och doppar mig i sjö/hav under vinterhalvåret. 
Vi hängde där i några timmar, innan vi gick till rummet för att duscha och göra iordning oss för middagen på kvällen. Den var god, men väldigt små portioner så jag ångrade att jag inte köpt med lite snacks till rummet. Men vi klarade oss till frukosten imorse som var god. Var en mysig restaurang att sitta i- tog dessvärre inga bilder därinne.
Jag känner mig så nöjd överlag. Var så mysigt framförallt att bara vara med Jens och snacka om allt möjligt. Uppskattar det extra mycket att ses när vi har ett distansförhållande. Längtar redan till nästa helg när jag förmodligen åker hem enbart för att vara med Jens när han är ledig. 

Några bilder jag knäppt.
Världens finaste



Spahuset från utsidan

Vår altan, säkert mysig på våren/sommaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar