onsdag 16 mars 2016

88. Bara fördelar med att börja dagen tidigt

Länge nu har vi haft relativt sena föreläsningar, efter lunch. Dessutom har jag ingått i tredje och sista gruppen som haft sina seminarier på eftermiddagen. Idag hade vi föreläsning mellan 9-12 och jag inser nu när jag kommit hem att det är så skönt att börja dagen med föreläsningen istället för att gå och vänta på den. Det är som att jag inte riktigt kan slappna av när jag vet att jag måste iväg efter lunch. Det är lätt att ligga och dra sig i sängen dessutom men jag älskar egentligen att komma upp tidigt, även när jag är trött då alarmet ljuder så piggnar jag till så fort jag väl kommit upp, ätit frukost och kanske också fått lite luft. Sen är det inte helt fel att ta en lite eftermiddags-nap. Det är ganska sövande att läsa, speciellt när hjärnan verkligen behöver fokusera på vad det är den läser. För tillfället - kommentarer om sociallagarna. Tenta om en vecka, längtar som vanligt tills den är över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar