onsdag 23 mars 2016

90. Dagen för nästa tenta är kommen

Idag klockan 14 skriver jag tenta. I juridik igen men med andra lagar, som känns mer öppna för tolkningar och handlingsutrymme. Försöker påminna mig själv om att så länge man väljer ett svar och motiverar det så går det att få rätt fastän svaret egentligen är ett annat. Vissa stunder känner jag mig tillräckligt förberedd, känns som att jag har koll på det mesta. Andra stunder känner jag att det här kommer inte gå, jag kommer mötas av en käftsmäll i salen när vi får se på tentan, kommer fastna och inte kunna svaret på flera av frågorna. Så kommer min hemska dröm där jag fick underkänt slå in. Usch, det vill jag inte. Som Jens skrev igår så kan jag bara gå in och göra mitt bästa, inte tänka för mycket. Det går som det går, får jag underkänt är jag inte den första att få det varken i historien eller min egna klass.

Nu ska jag göra frukost och kika lite mer på begrepp och övningsfrågor inför tentan. Håller mina egna tummar för att det ska gå bra senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar