lördag 12 mars 2016

85. Längtan efter något

Har precis sett alla avsnitt av Stephan på glid på Svtplay där man kunnat följa Stephans väg från att i princip aldrig stått på längdskidor till att åka Vasaloppet på dryga halvåret. Han har fått experthjälp av profiler i Vinterstudion där de också följt honom och visat avsnitten. Jag ska själv åka Vasaloppet om några år och har aldrig stått på längdskidor. Hade dock tänkt mig att min träning kommer läggas mycket tidigare. När jag såg på programmet blev jag så taggad, och sugen, på att lära mig och att bli hyfsad på det. I alla fall tillräckligt bra för att klara av att åka nio mil utan att ge upp. I ett avsnitt åkte Stephan upp till Åre och träffade Johanna Ojala som är skidexpert och tränare och det var så vackert, omgivningarna de tränade i. Ett vintervitt landskap, de sa att temperaturen låg på närmare -30 grader. Kan inte föreställa mig hur kallt det är men ville ändå vara där, när de filmade vyerna. Träden som var helt vintervita och snön som låg så krispig på backen. Jag hoppas att jag har råd att göra såna turer när jag ska träna inför mitt vasalopp. Jag hoppas också jag får någon med mig som vill göra loppet så jag inte känner mig så ensam i förberedelserna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar