onsdag 9 mars 2011

Good day to you

Gårdagen var fantastisk på många sätt och vis, blev mycket gång men det var bara skönt eftersom vädret var så härligt. Idag har vi varit och kikat på två lägenheter och ätit pizzamackor medan vi såg på skidskyttet, Helena Ekholm tog guld för Sverige!

Nu har jag kommit hem till mamma och gjort en omelett utan vatten, kom på det just när jag hällt i äggen i pannan så det blev som det blev, verkar ha fungerat utan.

På bussen hem hörde jag detta utspelas:
En kvinna går på och ska hitta plats, det finns ingen ensam "2a" eller "4a", hon går förbi min plats och jag hör bakom mig någon som utropar "jag satte mig inte här för att flytta på mig för att du ska kunna sitta, det finns hur många platser som helst. Jag sitter ytterst för att jag inte vill ha någon jag inte känner bredvid mig". Och hela tiden artikulerade hon som om hon pratade med någon som inte förstod ordentligt.

Hur töntigt?

Ja ja, nu ska jag äta min omelett och göra mig redo för ett 8h kvällspass som slutar 02.00. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar