fredag 11 mars 2011

18 – Min favoritfödelsedag

Jag med mitt minne ni vet, eller ni kanske inte vet det men jag kommer så sällan ihåg saker, som födelsedagar. Jag minns att man hade svårt att somna kvällen innan precis som natten till julafton. Många mornar låg man vaken och låtsades sova när familjen kom insjungandes med härliga morgonstämmor. Det var tider.

Jag minns att man oftast var lite missnöjd med vad man fick för att man egentligen bara ville ha det man skrivit på önskelistan, så när sånt uteblev och man fick något annat... Vilken dålig unge jag känner mig som när jag berättar det.

Därför minns jag i alla fall en födelsedag, kanske fyllde jag 18, kanske 19. Och jag fick precis det jag önskat mig, inget annat, inga fräna strumpor som jag idag skulle uppskatta men som jag då, inte uppskattade lika mycket. Det var inget morgontjafs mina syskon emellan. Det var en härlig födelsedag!

1 kommentar:

  1. Om jag var med fyllde du 19, om inte så fyllde du 18 :)

    SvaraRadera