lördag 1 april 2017

210. Bra start på dagen

Mötte upp Kajsa imorse för att cykla till Kalmar stadshotell för att äta frukost! Kajsa hade ett häfte med rabatter så vi åt "två för en". Supergod frukost! Var där med Madeleine när hon var på besök eftersom Clarion hotel Packhuset hade fullt dit vi planerat att gå. Jag blev dock inte besviken för stadshotellet är hittills bäst! Efter en lång frukost gick vi lite på stan och shoppade något.





Nu inväntar jag klockan, om någon timme ska jag kolla på en begagnad bil. Jag vill köpa en bil till sommaren så har kikat på blocket hela veckan och bestämt möte med en av de jag är intresserad av. Har suttit i dagarna och googlat vad man ska tänka på och fråga efter. Jag har räknat ut vad en trafikförsäkring skulle kosta och kollat upp vad fordonsskatten är på den bilen jag ska titta på idag. Jag kan inget om bilar men känner att jag lärt mig en del om hur man ska göra kring bilköp. Förhoppningsvis får jag med mig Anna, läste på en av sidorna idag att fyra ögon är bättre än två och det känns skönt med ett stöd än att gå dit själv helt okunnig och osäker. Sen får vi se vad som händer!

Nu måste jag äta något innan det är dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar