söndag 9 april 2017

214. Kärlek är inte säkert

Det senaste dygnet har jag hängt en del med min lillasyster, har bl.a. sovit över hos henne efter att ha varit på kalas i Linköping igår. Vi pratade lite om hur livet tar sina oväntade vändningar. Hon blev lämnad av sitt ex julaftons kväll vilket i sig är helt sjukt på olika vis men det jag tänker på är hennes ord nu: "hade någon sagt till mig ett halvår tidigare att han skulle göra slut så skulle jag skrattat, det skulle han aldrig göra". Det är inte första gången jag tänker på det, att inget är säkert när det kommer till framtiden. Speciellt inte där känslor är inblandade. Det går att vara hur säker som helst idag på sina känslor, på vad en vill och vem man vill dela livet med. Men lika lite som jag kan vara säker på att inte Jens kommer till en punkt där hans känslor för mig inte längre finns kan inte jag heller veta att inte mina känslor kommer svalna. Det går inte att lova att älska varandra för alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar