söndag 2 april 2017

211. Söndagslunk

Söndag, sitter i soffan med nyligen intagen lunch i magen och kikar lite på bilar på Blocket. Var iväg igår och tittade på en Ford focus här i Kalmar men det slutade i att jag valde att inte köpa. Det var dock ett lockande erbjudande att köpa bilen för 3000kr (den ligger ute för 6000:- men hon ville bara bli av med den så sa att jag kunde få den för halva det priset). Även om jag tyckte hon gav ett tillförlitligt intryck och jag fick en bra känsla i magen när jag och Anna åkte iväg (på en avställd bil - tur att vi inte blev stoppade) så dök det upp lite tveksamheter. Så jag hörde av mig till människor i min närhet som både sa "köp!" och "köp inte" och beslutade för att inte köpa eftersom jag läst att man ska gå på sin magkänsla och den var tveksam. Vill inte riskera att köra på E22:an till Norrköping i sommar och fastna på en 2-1 väg för att bilen säckar ihop. Då lägger jag hellre några tusen till för en bil jag vågar lita på. Jakten på sommarbil fortsätter.

Mår hyfsat idag, har en liten förkylning som sitter på stämbanden, har lite slemhosta. Känner dock ingen baksmälla från gårdagen när jag hängde med Kajsa och några ut till Söderport där Kornel Kovacs (DJ) spelade, men drack inte så mycket. Det var fullt med folk och inte riktigt mitt val av musik (elektro/dans) men det var ändå roligt att titta på folk. Kom hem vid halv tre och kände mig inte så utvilad när jag vaknade. Idag blir det att läsa lite om forskningsmetodik och kvalitativ metod (till skolan), ska även på Power som vanligt fast med det nya passet, kul! Dessutom är det allsvensk premiär för IFK Norrköping som möter Hammarby hemma på Parken. Trist att jag inte är där men får dra på mig matchtröjan och försöka hitta en stream.

Kassa bilder från igår men tänker att det är bättre än inga bilder i bloggen. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar