måndag 24 april 2017

220. Växtkärlek

När jag växte upp var lägenheten full med gröna växter, ibland kändes det som att vi bodde i en djungel. Jag kommer speciellt ihåg när mamma skulle duscha träden och växterna i badkaret, det kändes verkligen tropiskt att kliva in i badrummet. Plus att vi dessa tillfällena hade tillgång till en dusch, på nedervåningen, som vi var fem personer att dela på. Sen jag flyttade hemifrån har jag inte haft några gröna växter hemma, några blommor har vi haft som livat upp ytterst lite. Vi hade ett träd också som vi fick av Jens föräldrar som vi dödade, vi dränkte den.

När jag hälsar på hos Kajsa brukar jag känna att "det är såhär jag vill leva", hon har fullt med gröna växter i alla rum. Jag blir glad av det. I lördags åkte vi därför till Plantagen och shoppade gröna växter, de hade "ta 3, betala för 2" och jag köpte 6 gröna växter! Även en orkidé och en bukett rosor följde med. Sitter i mitt vardagsrum och känner mig lagom nöjd. För jag vill ha mer! Det är som en drog, en härlig drog. Jag behöver köpa någon blompiedestal och en stående blomlåda eller vad det kan kallas. Sen vill jag köpa fler gröna växter att fylla rummet med. Hoppas bara jag ska hålla liv i dem!

Hemma hos Kajsa och Adam


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar