torsdag 24 november 2016

174. Än har jag klarat mig

Fick ett meddelande från Kajsa igår kväll om vi i gruppen sett vad en lärare skrivit på vår studentsida- att resultaten från den andra hemtentan kommit och han meddelat via mail till dem som fått underkänt, komplettering eller VG. Fick man inget mail var man således godkänd. Det här var efter tio på kvällen och jag kände "shit, ska jag få ännu en anledning till att inte kunna somna inatt". Jag hade dock inget mail i inkorgen så jag är alltså godkänd! Pustar ut och känner att jag hade tur. Jag hade inte orkat sitta med en omtenta medan vi är mitt uppe i en ny kurs som kräver lite engagemang. Vid sidan av det känner jag mig också besviken på mig själv för att jag har högre krav på mig själv än att få godkänt. Men med tanke på hur inställd jag var på att det inte skulle gå vägen är jag glad att jag klarade det. Supernöjd faktiskt. Än har jag klarat mig från kompletteringar och omtentor! Nu kan jag bara fokusera på denna juridik-kurs där vi håller på med nya föreläsningar och seminarium varje vecka samt en gruppuppgift och en enskild uppgift som har olika deadlines, dessutom har vi en tenta i slutet av kursen (början på januari). Fullt fokus.

En gammal bild från när vi läste första kursen i juridik tidigare i år. Där skymtar lagboken. Ingen smidig pjäs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar