fredag 11 november 2016

170. Vill säga så mycket men får ingenting sagt

Fredag! Känner mig så trött och tänker att det är tur att jag blev hemma ikväll efter att egentligen haft andra planer. Har varit en härlig vecka annars med en del häng med vänner. Det behövs för att hålla energin uppe i denna tid. Både för vintern och för den tid vi lever i. Natten till onsdag låg jag och följde Filip och Fredriks valvaka rätt så länge, bestämde mig för att somna när det gick upp för mig att Donald Trump kunde bli vald till president i USA. Vaknade upp tre timmar senare till att det med all säkerhet blev så också. Det har gett mig sån klump i magen för framtiden. Läser om händelser i USA som skett sen valet blev klart, med öppna rasistiska uttalanden osv. Jag mår illa av tanken på att människor är så...ja vad är de egentligen. Finner inga ord. Jag förstår att alla människor alltid kommer vara oense om vad som är bäst för deras land, och det är demokrati där med. Men det här känns helt åt helvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar