lördag 26 november 2016

175. Fredagsparty och lördagslugn

Igår efter en fullspäckad dag kom Sofia, Kajsa, Anna och Annie hem till mig på två glas vin innan vi gick in till stan och Pinchos som öppnat i Kalmar. Har hört både bra och dåligt, jag var i alla fall supernöjd. Jag och Anna valde att beställa en del tillsammans och dela på. De hade en otroligt god svamprisotto som vi tog in två gånger, dessutom åt vi bl.a. god getost med rödbetor, sötpotatispomme, baconlindade dadlar, stekta marinerade räkor och vitlökssteka champinjoner. Dessutom hade de goda drinkar, ska absolut dit igen. Härligt upplägg, smidigt att bara kunna beställa genom en app när man blir sugen på något mer att äta eller dricka och sen hämta själv istället för att vinka in en kypare. Kvällen avslutade vi på sjösjukan med dans på bord och massa skratt.












Imorse när jag vaknade var jag inte superpigg. Jag låg och vred mig och somnade om i omgångar fram till halv tolv då jag gick upp och tog en dusch, sen blev det frukost framför idol på tv4play. Lördagen fortsatte med en promenad in till stan där jag träffade Michelle och hennes föräldrar, vi strosade omkring bland reorna och marknadsbodarna. Sen gick jag ensam till Kalmar slott för att gå på julmarknaden, köpte en julklapp till mamma och gotländsk senap. Gubben i det gotländska ståndet sålde en burk senap för 35kr och två burkar för 60kr och jag hade två tjugolappar i plånboken så tänkte att jag kunde köpa med en hem till jul. Så säger gubben "du har ju så det räcker till två burkar" varpå jag blir konfunderar och säger: "neee...", i vilket han svarar med glimten i ögat: "det bestämmer väl jag", ha ha så jag fick med mig två burkar, kan jag ge en till min familj och en till mina svärföräldrar. Kvällen har jag ägnat i soffan med serier och nu ser jag på "så mycket bättre". Skönt med en lugn kväll.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar