lördag 19 november 2016

172. Att äta riktigt god mat

Var på restaurang Gröna Stugan i tisdags när Jens var på besök i några dagar. Vi har varit där en gång tidigare, minns dock inte vad jag åt - bara att jag tog med ett Kalmar-Energi-reklam-paraply när vi gick därifrån i ösande regn och kände mig som en tjuv eftersom jag inte gick tillbaka med det vid senare tillfälle. Besöket denna gång var helt fantastiskt. Hade kikat in menyn innan vi gick dit och jag ville äta allt. För mig blev det till slut en råraka till förrätt och ångad torsk med bläckfisk-risotto till varmrätt. Var två riktigt mättande rätter men mycket goda. Ville ändå beställa in en dessert så vi delade på en Crème brûlée med kaffe i och chokladsorbet, så otroligt god kombination. Dessutom drack vi ett glas bubbel till. En oerhört fin kväll som jag ska försöka hålla kvar vid och ta fram vid behov.

Ett extra plus till restaurangen som är en av få som när de serverar en liten treat innan maten uppmärksammat att jag talat om att jag är glutenintolerant så att jag får glutenfritt bröd till en tapenad i detta fall. Blev nästan rörd. 

Min råraka

Jens råbiff som var supergod

Min torsk

Jens renrostbiff


Saknar verkligen att ha ett jobb med god inkomst så jag kom ut på restaurang lite oftare. Inget som är prioriterat när det bara finns några få tusenlappar kvar att leva på när räkningarna är betalda. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar