lördag 19 november 2016

171. Vinterstudion-lördag och oväntat besök

Äntligen drar Vinterstudion igång igen. Tycker det är så härligt att fixa frukost och slå mig ner framför Vinterstudion. Behöver inte ens följa det beroende på vad som visas men att ha på det lite i bakgrunden på tv:n är mysigt. Jag har inte alltid gjort det och många gånger har jag inte heller kunnat om det varit jobb som stått i vägen. Imorse när jag satt och följde herrarnas lopp ringde det på dörren. När jag öppnar står en herre där som var här med ytterligare en person för en vecka sen. Jehovas vittnen.
Jag är inte intresserad men jag tycker det är intressant att andra kan tro så annorlunda än mig själv. Jag vill inte heller vara otrevlig så jag stod kvar och lyssnade på dem när de var här förra veckan, de lämnade också ett litet häfte innan de gick. Idag när den ena mannen kom ensam kändes det först lite obehagligt. Han öppnade samtalet med att förklara att de gärna gör återbesök hos de människor som de lämnat något till. Så pratade vi ganska länge, alldeles för länge egentligen, men jag har så svårt att avvisa en människa. Dessutom undrade jag på riktigt hur han kunde tro på vissa saker. I vilket fall lämnade han mig med en liten bok och sa att han gärna kommer igen, och nästa gång ville han ta med sin ipad och visa småfilmer. Jag borde bara sagt: tack men det räcker nu med dessa två besök, ha det bra. Men jag fick inte ur mig det. Så han lär väl plinga på min dörr inom en snar framtid. Jag planerar att inte öppna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar