fredag 30 oktober 2015

32. Reser fram och tillbaka

Förra veckan for jag till Norrköping ett par dagar för att över en natt besöka Stockholm till helgen och sedan tillbaka till Norrköping för att se sista hemmamatchen på Parken där IFK slog Halmstad(inför 16000 supportrar, det var underbart) innan jag åkte hem till Kalmar. Just nu sitter jag i ett hotellrum i Malmö helt ensam sen jag tog tåget ikväll. Är här med anledning av matchen mellan Malmö-IFK, den avgörande sista matchen i årets upplaga av allsvenskan och vi ligger i topp med en poäng mer än lag två (IFK Göteborg) så vinner vi imorgon så vinner allt. Så nervöst!

På tåget hit hade jag ingen plats reserverad så kom det sig att jag slutade i den tysta avdelningen och det var det bästa jag varit med om i resväg. Att slippa höra alla de där ljuden från andra resenärer. Det kom in folk som inte tog tyst avdelning så seriöst men de blev väldigt snabbt tillsagda och ombedda att sitta någonstans i resten av tåget som inte var den tysta avdelningen, av andra resenärer! Det kändes lyxigt nästan. 

Passade på att plugga lite under resan som tog tre timmar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar