tisdag 20 oktober 2015

29. Nervositet och ångest

Det snurrar så mycket i mitt huvud nu. Har fått huvudvärk, känner att den varit där sen igår, eller dagen innan det. Är nervös inför våran allra första hemtenta som är om två veckor som jag inte känner mig redo för. Har inte läst alla böcker än. Och under nästa vecka har vi examinationer i tre parallella uppgifter vi har jobbat med dels i vår tilldelade grupp, dels enskilt och sist parvis. Så det snurrar runt mycket i mitt huvud. Sitter på biblioteket just nu för att få klart den individuella texten vi ska ha seminarie på. Paruppgiften är redan klar, den ska bara redovisas muntligt. Sen är det gruppuppgiften som inte riktigt är färdig och den ska också redovisas muntligt, med en PowerPoint, på måndag morgon. Påverkas också av att gruppen känns lite splittrad, det är aldrig roligt när man ska jobba ihop och det finns irritation hos vissa gentemot andra. Det är bland annat det jag skriver om nu i vår individuella text som handlar om grupprocesser, hur vår process fungerat. Hoppas jag kan bocka av den när jag suttit här en stund så kanske det känns lite bättre. Och att gruppuppgiften blir klar under dagen så vi kan fokusera på vad vi själva ska berätta om på måndag. Åker hem till Norrköping imorgon så vill gärna fokusera på att läsa kursböcker och träna på redovisningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar