onsdag 14 oktober 2015

26. Nya mål

Jag sitter och ska läsa lite kurslitteratur men har svårt att fokusera, är lite trött i huvudet också då jag fick gå upp kvart i sju idag när tvättstugan öppnar för att jag glömde bort min tvätt igår kväll. Här har vi ett system där man bokar tid med en tag så jag kunde inte komma in efter 21.00 igår och hämta tvätten som jag dock hade hängt upp i torkskåpet.

I vilket fall, på något vänster kom jag in på Ironman Kalmar och fick en impuls att genomföra ett i mitt liv! Gärna innan mina studier är klara om 3,5 år! Ha ha, så typiskt mig att få vittring på fysiska utmaningar. Jag har redan som mål att göra en svensk klassiker året jag fyller 30. Har redan sprungit Lidingöloppet en gång så jag vet hur den grenen känns (fysiskt det värsta jag gjort i mitt liv). Ska se till att lära mig åka längdskidor och crawlsimning tills dess. Och köpa en tävlingscykel. Ja, jag är uppenbart inte redo än men om tre år!

Googlade "träna inför ironman" och fick upp;

  • Nödvändig träningsmängd: 6–8 träningspass à 1–2 timmar. Totalt träningstid per vecka är cirka 10–15 timmar.
  • Förberedelsetid: Det behövs 1,5–2 års träning inför ett Ironman inkl. flera minitriathlon och halva Ironman.
Alltså: 1,5-2 års träning. Med 10-15 timmars träning per vecka. Jag vet inte om jag är så motiverad att lägga mig där. Jag förstår att det behövs, det är ändå 3.8km simning i öppet vatten, 18mil på cykel samt löpning på 42.2km. Vi får helt enkelt se om jag någonsin kommer genomföra det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar