lördag 3 oktober 2015

16. Veckan som gått

Glömde bort bloggen i veckan. Jens kom dagen efter att mamma åkte hem. Har haft fyra mysiga dagar med honom, god mat, sköna promenader (mest för att han inte har cykel här), cider i solen och en del mys. Vänjer mig fort vid att ha honom här i Kalmar så saknaden var stor i torsdagskväll när han satt på tåget till Norrköping. Å andra sidan vänjer jag mig återigen ganska fort vid min tillvaro utan honom här, det är sena nätter som är jobbiga. Resten av dagen händer det ofta annat som upptar min tankeverksamhet. Igår efter skolan t.ex träffades några i klassen på en AW på Krögers (aw-priser varje dag 15-18). Riktigt trevlig kväll! 

Imorse låg jag kvar rätt länge efter att ha ätit frukost i sängen. Drog till gymmet först efter tolv. Körde lite intervaller och styrka på egen hand eftersom dagens pass går mellan nio och elva på förmiddagen. Har varit en lugn dag, fållade och strök gardinerna jag köpte förra helgen till vardagsrummet. Tittade på första avsnittet av Modus, en kriminalserie på TV4 som jag nog ska se andra avsnittet av nu när jag tvättat av ansiktsmasken jag sitter med medan jag bloggar. Gick också en promenad medan solen gick ner för att få uppleva det vackra ljuset - en favorit att se. Här är en bild på det 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar