onsdag 7 oktober 2015

21. Domen: avvakta

Ringde vårdcentralen precis eftersom jag upplevde samma sak inatt med yrsel. Vaknade först vid 2 av att jag vände mig och hela rummet snurrade, det känns så läskigt när det händer! Illamåendet stiger och oron för att somna om infinner sig. Jag lyckades dock med det och vaknade vid halv åtta och upplevde samma snurriga situation. Ringde vårdcentralen som tyckte jag skulle avvakta några dagar och se om det sker någon förändring. Vi pratade om kristallsjukan och hon sa att det ofta försvinner av sig själv, hon sa också att det är svårt att veta exakt vad yrsel beror på. Jag skulle upprepa rörelser med huvudet när jag känner mig yr och avvakta till fredag och är det inte bättre skulle jag återkomma. Same old, wait and see. 

Blev i alla fall superglad igår eftermiddag när jag kom hem från affären och såg en bukett inslagna blommor lutade mot väggen intill min dörr. Min älskade Jens hade budat lite kärlek. Så fin bukett och så fin gest! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar