onsdag 16 februari 2011

Hej folks

Idag var det inte alls lika kallt ute som tidigare dagar, positivt säger jag. Men dumt att ha förhoppningar på att det bara kommer bli varmare nu.

Tänkte på en sak idag som jag på något sätt fascineras av. Det är hur lätt mitt humör påverkas av hur städat det är hemma. Jag har alltid vetat att jag känner mig lite mer stressad när det inte är ordning hemma, när saker inte är där de ska och man vill helst inte bjuda hem någon.

Men att jag verkligen skulle må psykiskt dåligt av det, känns lite som ett skämt när jag säger det men märkte idag att det är just så. När det är så ostädat så känner jag i hela min kropp meningslösheten. Och jag blir alldeles sluten och anti och nedstämd. Och när man gått ett varv och plockat och diskat och gjort rent, så blir jag alldels lugn. Och mitt mantra "det löser sig" (saker runt ikring i livet man har) infinner sig direkt.

Är jag konstig?
Kan man på något sätt, jag vet inte, arbeta bort det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar