onsdag 23 februari 2011

Att leva utan mat, typ

Jag skulle vara en pina att ha med på en utmaning där man ska klara sig utan mat längre tid. Jag skulle dö i Robinson. Nej det skulle jag inte men jag skulle vilja dö, många gånger om.

Tänker ofta på det när det är som idag. Idag har jag ätit en knäckemacka, två äpplen, ett päron och en banan. Låter det som ett värdigt matintag på en dag?

Det bara blev så.
Och humöret skiftar sakta men säkert under tiden hungern fyller hela kroppen och får den att skrika efter något att ta näring och hämta energi ifrån.
Och jag blir rentav dryg. Irriterad i ton och alldeles hängig. Blir ineffektiv. Och det är bara på 8 timmar.
Jag vet inte. Jag vet bara att jag aldrig bör utmanas att klara mig utan mat.

Och nu ska jag äta, äntligen! Kokat pasta och ska steka ett ägg. Så blir det knäckemackor till det. Gott va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar