fredag 26 maj 2017

232. Fredag!

Då var det fredag, jag har jobbat mest hela dagen (9-16) på Hertz och det gick bra! Känner mig lite trött men ska alldeles strax hem till Kajsa på förfest innan vi ska vidare till Kalmarsundsparken och sedan till Söderport på klubb pop idyll där Solen ska spela! Är inte supertaggad men hoppas bli. 
Känner mig lite efter med hemtentan som ska in om en vecka som jag hade önskat få färdig idag. Vore skönt att bara släppa den.
Dessutom tänker jag en del på min bil som jag ska hämta i helgen. Airbag-lampan lyser och det har den i och för sig gjort nästan sen jag köpte den bara det att mamma inte velat åka in med den. Jag pratade med en bilförsäljare idag på min lunch (Hertz delar lokaler med Liljas bil) och han sa att det kunde bli en dyr affär. De har en serviceverkstad på Liljas och tar 1000kr bara för felsökningen. Sedan kostar jobbet några tusen. 
Jag funderar på att avvakta med att lämna in bilen tills jag åker upp till Norrköping igen och lämna in den hos Zetterbloms där jag köpte den och förhoppningsvis inte behöva betala så mycket. Jag orkar inte att det ska vara såhär att köpa en begagnad bil. Det är inte bland det första jag vill göra när jag äntligen får hem bilen, att lämna in den och betala dyra pengar för service. Speciellt inte när jag redan har ont om pengar inkomst-mässigt. Skulle bara leasat en från första början. 

Ska inte försöka tänka mer på det. Nu ska jag bege mig till Kajsa och folket och hoppas på att få en härlig kväll!


Från igår när jag hängde med Tess mest hela dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar