tisdag 23 maj 2017

231. En bra dag

Arbetade min första dag på Hertz biluthyrning idag, det gick bra och de som jobbar där är super härliga människor vilket underlättar. Det började dock inte så bra när jag skulle köra ut min första bil och inte klarar av att starta den, ha ha, är inte så van vid nya bilar. Behövde inte känna mig dum länge eftersom personalen var så snäll och pratade om att de varit i samma situationer, de lär sig nya saker nästan varje dag om bilarna. Det är i alla fall en himla lyx att köra nya bilar, ha ha, hade gärna haft en om jag ska vara ärlig.
Dagen gick fort på jobbet, mestadels tankade jag bilarna, körde in de i den automatiska tvätten medan jag ställde mig i solen under tiden som bilen blev ren (ca 10min). Sedan bar det ner i garaget där jag dammsög och torkade av invändigt innan jag parkerade de utanför, klara för kund. Inga konstigheter och tiden bara rann iväg. Efter att ha kört varsina bilar till Länsstyrelsen i Kalmar så åt vi också varsin glass vid bryggan och hade en trevlig stund. Kände mig verkligen superglad när jag cyklade hem. Ska tillbaka på fredag och håller tummarna för att jag inte repar någon bil då heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar