tisdag 9 maj 2017

226. Bilägare

Den här dagen blev det inte så mycket av, jag kom aldrig ut på någon promenad. Dock cyklade jag till Actic för det vanliga Power-passet. Annars har jag försökt plugga men det har inte gått så bra, varit lite distraherad av min mamma som idag köpte en bil å mina vägnar! Jag har kikat efter bil på Blocket ett bra tag nu och engagerat min mamma, morbror, hans fru och mina svärföräldrar. Eftersom mina svärföräldrar är bra vänner med mannen som äger Zetterbloms bil i Norrköping tog de kontakt och hörde om de kunde ha något i min prisklass. De säljer både nya och begagnade bilar. När jag och min mamma gick dit i lördags när jag var i Norrköping trodde Fredrik som ägaren heter att han kunde ha något till mig men den skulle inte komma in förrän måndag och jag åkte tillbaka till Kalmar innan dess. Idag var mamma där och tittade på den, provkörde den och tog hem den, så nu är jag bilägare! Både jag och Jens faktiskt eftersom vi delat på kostnaden. Det känns lite märkligt att jag inte själv kan använda den än men om några veckor åker jag upp och kör hem den till Kalmar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar