tisdag 9 maj 2017

225. Snöig morgon

När jag väl vaknat och tittade ut imorse låg det snö på backen, en märklig bild. Solen som sken, träden som är alldeles våriga och så vitt på marken. Det håller dock på att smälta och jag ska strax gå ut på en promenad och se hur kallt det är. Har varit lite seg nu på morgonen, ville inte gå upp när klockan ringde vilket jag inte heller behövde eftersom vi inte har någon föreläsning idag. Däremot behöver jag läsa lite text inför imorgon när min grupp (jag, Kajsa och Kelly) ska ses och prata om vår uppgift som ska redovisas så småningom.

Har också skickat iväg jobbansökan till tre olika jobb eftersom jag fått hem schemat för sommaren på Målartorp och förutom att jag ännu inte har jobb fram till 26 juni så har jag en del dagar där jag inte jobbar och eventuellt skulle kunna hoppa in extra någon annanstans. Schemat är inte riktigt som enhetschefen på boendet sade när hon erbjöd mig jobbet (dag-kväll-natt på rullande schema) utan många heldagar av typen 8.30-21:00. Det är 3 jour-nätter vilket känns ok eftersom jag inte får betalt för hela natten. Det kommer säkert bli bra det där, får hoppas att allt löser sig i övrigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar