lördag 20 maj 2017

228. Sommar

Vilken sommar som slog till. Sitter just nu köket med fönstret öppet och lapar sol. Försöker plugga lite samtidigt, skulle ha en riktig plugghelg men det är svårt när det är mer än 20+ ute och jag inte kan ta med datorn i solen. Idag ska jag följa med Kajsa till Saras land där det finns pool! Ska ta med lite kursböcker så får vi se om jag får något gjort. Försöker inte ha så stor ångest över att det inte blir så mycket studier, inte ännu. Känner att jag vill njuta av att ha så fina dagar.
Ser fram emot sommaren när jag är ledig och kan möta upp människor ute i parker eller på uteserveringar. I torsdags var vi ett gäng från klassen som hängde i Slottsparken innan en del av oss drog till Harrys för lite bowling på kvällen. Harrys här i Kalmar har bytt ägare och personal (inte för att jag varit där tidigare) och är relativt nyöppnat igen. Så bowlingen var fortfarande lite på test-stadiet vilket innebar att vi fick bowla gratis. Pleasant surprise. Efter bowlingen stannade vi kvar för att köra deras musikquiz, superkul kväll!

Nu ska jag återgå till en text om utvärdering vilket vi skriver om nu.
Hej hopp.

På min promenad igår satte jag mig en stund på en
sten vid vattnet och njöt. Underbara stad, så nära hav. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar