lördag 4 mars 2017

200. Ser ljuset i tunneln

Är fortfarande förkyld men känner att det snart är bra. Kan börja träna redan imorgon tror jag. En sak jag längtar efter är att börja springa under våren. Det kommer vara tungt eftersom jag inte sprungit på länge, löpte inte regelbundet innan jag blev sjuk heller, så det kommer vara tunga löpsteg första rundorna men med vetskapen om att det kommer bli lättare om jag håller igång får vara motivation. Vill också tillbaka till gymmet, redan nu, och köra pass. Var 1.5v sedan vilket är lång tid när en tränar 5-6 gånger i veckan. Har verkligen tänkt på att ta det lugnt för att bli frisk och inte dra ut på det längre än nödvändigt. Varit ute på några promenader enbart och i början var de också kämpiga så där känner jag verkligen att jag håller på att må bra igen när jag inte tycker själva promenaden är tuff. Det är bara frustrerande att vara täppt och känna sig lite framtung i huvudet, svullen i slemhinnorna i näsan.

Har en lugn helg. Var på en fest igår hos Kajsas syster Ronja med ett gäng sköna människor, Vi körde musik-quiz som mitt lag förlorade, det var svårt! Jag drack alkoholfritt vitt vin för att inte förgifta mig i förkylningen. Ikväll tänker bara vara hemma och se om jag kan hitta något att titta på. Imorgon blir det herrarnas femmil på skid-VM. Hoppas det går bättre än idag när Charlotte Kalla snöpligt fick se medaljchanser ryka ur händerna när hennes stav gick av precis innan en hård stigning som hon fick kötta uppför med en stav. Jag blev så arg! Men sån är sporten, allt kan hända! Håller tummarna för Marcus Hellner och grabbarna imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar