onsdag 29 mars 2017

208. Warszawa med kärleken

Det var en härlig resa. Främst för att jag reste med Jens! Allt gick smidigt, vi hade förbokat en bil som skulle ta oss från flygplatsen till hotellet. En liten lyx vi unnade oss. På hotellet blev vi uppgraderade till ett något större rum med vardagsrum/kök- superlyxigt.





Sedan har vi gått omkring, kollat in deras stora galleria, kikat in i kulturpalatset, promenerat till gamla stan, besökt ett E. Wedel café (mest för att låna toalett men väl där beställde jag en supersmarrig chokladefterrätt). Vi har försökt leta upp något spa, det slutade med att vi åkte högst upp hos hotell Intercontinental där de har gym/bastu/bassäng/pool. Hade gärna checkat in på ett dagspa likt Vildmarkshotellets i Norrköping men fann inget sånt. Jag tog i alla fall en pedikyr sista kvällen på en salong vilket var välbehövligt, 315kr för 60 min är en rätt bra deal.










Vi åt supergott, Jens hade kollat upp restauranger innan och när vi var där för att testa de som fått goda recensioner. Blev inte besviken! Både luncher och middagar var super, det var i och för sig kanske en av luncherna som inte höll samma mått som resten av restaurangerna men dit gick vi också för att jag varit där med Magda bägge resor dit och varit så nöjd med en viss förrätt. Första morgonen åt vi hotellets frukostbuffé som faktiskt var jättebra, dock hade de inte köpt glutenfritt bröd trots att jag mailat innan om min allergi (jag blev tillsagd av en frukostvärdinna att säga till om sådant i förväg med receptionen när hon ursäktade sig för att inte ha bröd åt mig). Resten av frukostarna åt vi på rummet, vi köpte bröd/riskakor, skivad ost, gurka, liten yoghurt och apelsin. Det fanns skärbräda och kniv på rummet. Det fungerade jättebra. Så drack vi kapsel-kaffe som de bjöd på.







Jag känner mig verkligen så nöjd, det enda som fattades var solen. Det skulle enligt prognosen några dagar innan resan bli soligt och relativt varmt men den höll inte vad den lovade. Det var molnigt och emellanåt lite kyligt. Det går dock inte att få allt! Jag längtar redan till nästa resa med Jens. Det är skönt att åka med någon där det inte blir något tjafs om saker och ting.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar