måndag 27 mars 2017

205. Löprunda med sommarkänsla och en uppsägning på telefon

Tog en löprunda på eftermiddagen, hade på mig 3/4-tights men såg människor som sprang i shorts och t-shirt. Det har verkligen varit en skön dag ute, jag vet nästan inte hur jag ska bete mig. Väldigt härligt att gå ut och inte känna den där lite kyliga känslan i luften som ligger där trots att solen lyser. Jag började med att promenera en bit innan jag bestämde mig för att börja springa, var nästan lite rädd för att jag inte skulle orka springa. Det var ett tag sen jag tog en löptur och länge sen jag sprang regelbundet. Det var kämpigt i början och jag tänkte att jag inte kommer springa så länge men så kom jag in i det och kände att jag gärna ville veta vilket tempo jag höll så satte på runkeepern och låg ändå på 5.10. Det var en skön vända.


Mina nya löparskor!


Annars har dagen bestått i en kursintroduktion i skolan till B-uppsatsen vi ska skriva. Känns som en stor uppgift och ganska lite tid för den men det ska nog gå an. Vi får jobba effektivt när vi kör igång. Imorgon har jag dock planerat att ha en liten minihelg, jag känner att jag gjort en del senaste tiden och speciellt helgen som var där jag inte var ensam en endaste stund så vill bara stanna till och andas och vila lite. Fina Kajsa som jag ska skriva uppsatsen med (tillsammans med Gustav) tyckte att jag förtjänat att ta det lugnt även om jag sa att vi nog ändå kan börja skriva imorgon. Ska i alla fall försöka komma fram till vilket område vi ska fokusera på.

Ringde också chefen på Martin & Servera i förmiddags som lät lite chockad när jag sa att jag vill säga upp mig, "ska vi förlora vår bästa plockare i sommar" uttryckte han det vilket så klart är smickrande att han varit nöjd med det jag gjort där. Men nu är det slut på det kapitlet i mitt liv, vilket det i och för sig nästan varit sen jag började studera förutom tre intensiva månader i somras. Trodde inte jag skulle komma till en punkt där jag känner att en uppsägning är skönt. Där är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar