onsdag 29 mars 2017

207. Känner mig som en bra människa

Var på blodcentralen i förmiddags för att ge blod för första gången, äntligen. Jag har avbokat två tider innan p.g.a. föreläsning samt förkylning. Har varit så nervös för hur det ska kännas, är inte över-förtjust i nålar. Det gick dock bättre än jag trodde. Det kändes att det satt en nål i armen men inte så att det gjorde ont. Tiden gick rätt fort också. Kände mig duktig efteråt, speciellt efter att en av sköterskorna sagt att hon tycker vi blodgivare är så modiga som kommer dit och lämnar blod. Än så länge känner jag mig inte annorlunda, hade tänkt att träna nu på eftermiddagen men har läst på och bestämt mig för att inte träna samma dag jag ger blod. Så nu ska jag försöka plugga lite och så blir det en lugn, förhoppningsvis tidig, kväll.

Här förlorar jag 4.5dl blod


Den här skönheten blommade utanför
Västergård där vi hade föreläsning idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar