tisdag 28 mars 2017

206. En helg i Kista

Färden gick med bil från Actic Kalmar kl 03:45 lördag morgon upp till Actic Kista där första konceptklassen skulle hållas kl 9:15. Var ganska trött efter att bara lyckats skrapa ihop strax över två timmar sömn så nickade till ett par gånger under bilresan som tog 4.5h. Väl uppe körde först igenom Workout som är en funktionell klass, ganska kul men jobbig. Sedan gick vi igenom låt för låt: upplägget, teknik, syfte. Efter ett par timmar blev det lunch och sedan drog vi igång med Dynamic flex som är ett rörlighets- och stretch-pass, samma genomgång där efter att först fått köra passet.

När vi var klara vid 17 så checkade vi in på Stay At där vi skulle sova, jag delade rum med Moa, en annan tjej som är lika ny som jag i instruktörsjobbet. Det blev en snabb dusch och lite fix innan vi promenerade till Kista galleria för att äta. Där fanns ett område med massor av olika kök så alla kunde välja lite vad de var sugna på. Jag tog vietnamesiskt. Efter maten gick vi tillbaka till hotellet och somnade skapligt. Söndagen började med en helt ok frukost och sedan två konceptklasser till. Power innan lunch och Core efter lunch. Var rätt trötta när vi var klara, då blev det en snabb dusch på gymmet innan vi började bilfärden hemåt till Kalmar. Stannade till för att äta på Max i Nyköping, sedan var det raka vägen, vi var framme strax efter 23.

Nu är tanken att jag ska få göra ett prov. Det går ut på att jag ska nöta in en av låtarna på Power-passet som jag ska köra inför Frida, chefen Tobias och kanske 5 medlemmar på Actic. Sen får vi se om jag får ett eget pass varje vecka eller hur de vill göra. Hur det blir med de andra passen vet jag inte, kan jättegärna hålla i de men kanske inte direkt. Kan bli lite rörigt i huvudet om jag ska memorera alla medan jag också går i skolan och ska jobba extra. Men är lite spänd och kan känna både glädje och skräck. Alla säger att jag kommer passa perfekt som gruppinstruktör men vi får väl se. Jag hoppas på det! Hoppas att jag någon gång i livet ska komma till en punkt där jag inte känner mig rädd utan bara självsäker.

Fotade inte så mycket, var så fokuserad på det vi gjorde. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar