onsdag 25 maj 2016

117. När man egentligen bara vill fokusera på en sak.

Ja, tentan är nästa vecka på torsdag och jag önskar att det var det enda i mitt huvud. Det är det inte. Jag ringer runt och planerar inför mammas kommande 50års galej nästa helg och det ska räknas ihop vad en present går på så att vi kan räkna på hur mycket vi kan lägga på en annan present och vilka som kan och vill vara med på den. Och det ska ordnas med restaurangbesök, förbeställningar och det ska läggas till personer som ska överraska. Jag tänker dessutom på hur jag ska lösa flytten till Norrköping över sommaren eftersom jag måste åka samma eftermiddag som jag skriver tentan och vill såklart fira kort innan jag åker men det ska städas och packas. Lakan ska tas bort från sängen. Mat ska tömmas från kyl och frys. Tentan är till 13:00 (om jag nu sitter alla fem timmar) och bussen jag bokat går 16:10.  Det snurrar i mitt huvud, så är det.

Men nu ska jag försöka koppla bort allt för några timmar!
Återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar