tisdag 17 maj 2016

114. Hej tisdag

Sitter på min balkong i eftermiddagssolen. Upptäckte under förra veckan att jag faktiskt har sol på min balkong från någon gång efter två och fram till kvällen vilket är superhärligt. Lägenheten i Norrköping har också balkong men morgonsol som försvinner vid lunch. Det kan vara härligt med förmiddagssol till frukost och morgon-häng men jag tror ändå det är härligare med eftermiddagssol, första lägenheten jag och Jens hyrde hade det och jag minns när vi satt där och åt och tog ett glas vid några tillfällen på lediga eftermiddagar.

Idag hade vi sista föreläsningen i skolan innan tentan den 2 juni. Framöver har vi ett seminarium kvar (nästa vecka) och veckan därefter har vi en workshop inför tentan som är några dagar därpå. Börjar kännas att det närmar sig slutskedet. Ska försöka lägga upp en plan i mitt huvud för mitt pluggande inför tentan. Vi får ha med alla böcker och anteckningar men ska vara så inläst på de som möjligt så inte för mycket tid går åt till att "läsa" böckerna på plats. Tentan är fem timmar. Sen blir det ett kort firande innan jag ska dra upp till Norrköping redan på eftermiddagen samma dag.

Nu ska jag fortsätta läsa in mig på två teorier inför imorgon när vi ska jobba med seminarieuppgiften. Sedan ska jag till gymmet för första gången på evigheter (några veckor) och köra power.

På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar