tisdag 10 maj 2016

110. En strålande tisdag

Att en tisdag kunde bli så bra. Startade dagen med ett seminarium, därefter har vi haft föreläsning med några luckor emellan så vi kunnat gå ut och njuta av solen. När vi var klara i skolan cyklade jag hem och bytte till bikini för att möta upp ett par solstrålar från klassen och dra till bryggan vid Kalmarsundsparken där de flesta av oss tog ett dopp! Det var inte så kallt som jag hade förväntat mig, men inte heller så skönt att man ville ligga kvar i vattnet. Det räckte med att ta ett simtag ut från stegen och in igen. När jag kom hem igen mötte jag upp en kille som ska hyra min lägenhet i sommar när jag inte är hemma! Vi skrev kontrakt och pratade en hel del, det kändes bra och jag fick ett gott intryck. Sedan lagade jag en middag från matkassen (grekiska färsbiffar med yoghurtsås innehållandes rostad paprika - det var helt ok gott) och sprang en löptur kring Stensö vilket var så otroligt jobbigt. Måste sluta ha uppehåll, det är inte kul att springa när det känns såhär tungt.

Nu ska jag försöka se klart en film jag somnat till två gånger innan jag ska sova för kvällen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar